TOP 10 knižních charakterů

21:51 Ivcca 19 Comments


Knihy nám nabízí úžasný svět a mnoho zážitků, o kterých si v reálném životě můžeme mnohdy nechat jen zdát. A nejen to. Spisovatelé také vytvářejí rozmanité charaktery a postavy - některé z nich nás donutí nesnášet, jiné milovat. I já mám mnoho oblíbenců a zamyslela jsem se nad tím, kteří hrdinové mi nejvíce přirostli k srdci.

Řazení je náhodné :)

1. Kdybych si mohla vybrat svého nejlepšího kamaráda, byl by to se stoprocentní jistotou Daryl Dixon z Walking dead!! Nevím, zda stejná postava vystupuje i v knize (ale věřím, že ano), každopádně já ho znám jen ze seriálové verze a v té je naprosto úžasný. Zkrátka má přesně to, co má nejlepší přítel mít. Je to muž činu, férový, chytrý a loajální. Pokud by po zemi pobíhala stáda zombíků, s ním byste se nemuseli ničeho bát. A k tomu všemu si vystačí jen s kuší!



2. Nombeko Mayeki, hlavní postavu románu Analfabetka, která uměla počítat, si musí oblíbit snad úplně každý. Byla mi neuvěřitelně sympatická, její nadprůměrná inteligence je úctyhodná a přitom zůstává skromná a milá.


3. S komisařem Harry Holem jsem se poprvé setkala v knize Švábi a okamžitě jsem si ho oblíbila a s každou další přečtenou detektivkou ho mám radši a radši. Když odhlédneme od jeho alkoholismu, jedná se o velice chytrého člověka, který se nebojí porušovat pravidla (a také to dělá skoro pořád). Jeho geniální mysl mě fascinuje, stejně jako jeho sarkastické poznámky.

4. Moje knižní srdce si ze všech mužských hrdinů ulovil Adrian Ivashkov ze série Vampýrská akademie. Tváří se sice jako povrchní blb bez špetky zájmu o své okolí, ale i přes jeho temné stránky je v jádru dobrý člověk. Vlastně ten nejhodnější a nejúžasnější s jakým jsem v knihách měla tu čest.




5. Má další srdcovka je Jace Wayland z Nástrojů smrti. Někoho tak vtipného snad ještě nikdo nevytvořil! Miluji jeho hlášky, věčné připomínky ke všemu, co se mu jen trochu  nezdá nebo nelíbí, i jeho typické arogantní a nadřazené chování. Prostě na něm žeru úplně všechno. A samozřejmě přes vše špatné je v jádru ten největší dobrák ze všech.

6. Katniss Everdeen z trilogie Hunger games, protože to byla jedna z mála hrdinek, které mi nelezly na nervy. Oblíbila jsem si ji i pro její statečnost. Nebála se pomoct ostatním a pro svou rodinu a přátele by udělala všechno. A tak to má být.



7. Tobias Eaton alias Čtyřka z Divergence, protože to byl první potetovaný knižní hrdina, se kterým jsem měla tu čest. A kromě jeho úžasné kérky přes celá záda je neuvěřitelně krásný, silný a prostě Čtyřka no. Pokud jste si ho oblíbili i vy, určitě si nenechte ujít Divergentní povídky, které vychází už tento měsíc. Samozřejmě už to asi nebude dosahovat kvalit původní trilogie, ale ráda se znovu ponořím do mého oblíbeného příběhu.


8. V knize O myších a lidech mě okouzlil Lennie Small. V první řadě mi ho bylo velice líto. Je to chlap jako hora s obrovskou sílou, nicméně je prostoduchý a na svět se dívá trochu jinak, než ostatní. Má rád hebké věci a to je středobod jeho vesmíru. Nikdy by neublížil ani mouše, ale osud mu do cesty položil až moc překážek a některé nejdou jen tak překonat.


9. Profesora Severuse Snapea určitě nemusím nikomu představovat. Tragický hrdina jedné slavné knižní série. Jeho charakter je geniálně vymyšlený.

10. Tento výčet uzavře Kluk, co se mu říká Vrána - alter ego patnáctiletého Kafky Tamury z knihy Kafka na pobřeží od japonského autora Haruki Murakamiho. Byla jsem absolutně fascinovaná jeho výroky a úvahami. Mnohé jsem si četla stále dokola a dokola, abych v nich našla ještě nějaký další skrytý smysl.  Už je to nějaká doba, co jsem knihu četla, ale své pocity si pamatuji dodnes.

A jací jsou vaši knižní oblíbenci?
I.

19 komentářů:

  1. Máme jich několik společných, ale které, to nebudu prozrazovat. Stejně určitě tušíš :)

    Moc pěkný článek, krásné zpracování!

    OdpovědětVymazat
  2. Super clanok! Daryl, Katnis aj Harry by urcite boli aj na mojom zozname :-) Ale musim ta aj sklamat - Daryl v komikse nie je :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak je to možné?? Vždyť je tam ze všech nejlepší vedle Ricka! A stojí ten komiks za to? :)

      Vymazat
    2. Komiks je super! Aj ked dejovo uplne inde nez serial :-) Ale este nemam precitane vsetky tak uvidim ako to bude dalej..

      Vymazat
  3. Adrian, Katniss, Čtyřka, Lennie a Snape ♥ Musím souhlasit :) Parádní zpracování článku :) Jako vždy se mi moc líbí i všechna tvá odůvodnění, proč, kdo, co a jak :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, to jsem moc ráda, že se líbí :) Nějak mě stále nenapadlo, co napsat za článek. A koukám, že jich máme i dost společných :) Až na toho Jacea, ten ti asi v tom seznamu bije do očí co? :D

      Vymazat
  4. Z tvojho zoznamu som čítala len štyri knihy, no pri mojich potulkách internetom som počula aj o niektorých ďalších hrdinoch :D Harry Hole by bol aj na mojom zozname, Snape je super, ale musím povedať, že mne Katniss strašne liezla na nervy :D Možno to bolo tým, že tie knihy boli písané spôsobom, na ktorý nie som veľmi zvyknutá (prvá osoba v prítomnom čase), no vôbec ma neohúrili a myslím, že ešte prejde istý čas, kým si ich znovu prečítam. Možno sa mi potom budú páčiť viac, no na prvýkrát som bola sklamaná, pretože som na tú sériu počula samú chválu (moja recenzia je tu, kebyže si náhodou chcela vedieť o mojom názore niečo viac :D http://mariam-vytvory.blogspot.sk/2014/07/recenzia-suzanne-collinsova-hry-o-zivot.html)... Inak, veľmi pekný článok a súhlasím s niektorým skorším komentárom, že tie tvoje odôvodnenia boli super :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, jsem ráda, že se článek líbil :) A recenzi si moc ráda přečtu!

      Vymazat
  5. Jace, Katsniss, Four, Snape. <3 krásný výber a navnadilo mě to na pás knížek, které jsem ještě nečetla. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že ses u toho i inspirovala :) To je skvělé, kolik tu nalezne člověk lidí, kteří se rozplývají nad stejnými věcmi :D Tyhle mé vášně pro některé knižní postavy by nikdo z mého okolí nepochopil, nemám moc přátel, kteří čtou :)

      Vymazat
  6. Daryl je super parťák, toho bych jako káoše brala taky. TWD je podle komiksové předlohy (knihy jsou spíš takový bonus navíc :-)) a samozřejmě je v nich taky.
    Analfabetku Nombeko mám taky ráda, super knížka. Stejně jako stařík.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha, tak to děkuji za poučení :) Jinak Staříka jsem ještě nečetla, ale ráda bych se do něj někdy pustila. Analfabetka byl moc milým románem.

      Vymazat
  7. Většinu neznám, Harry by byl dobrý kámoš, Katniss mě tedy štvala, protože někdy byl statečná až moc a vrhala se do všeho po hlavě bez rozmyslu a ohrožovala tím i své blízké a Severus je zkrátka skvělý chlapík! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já HG četla už pár let zpátky a byla jsem bezmezně oslněná jejími schopnostmi a odvahou :D Možná, že bych se na to nyní dívala trochu víc skepticky, přece jen to byla má první dystopie, takže jsem vše jen poslušně a vášnivě hltala :)

      Vymazat
  8. Hodně kamarádů bychom měli společných, protože tam máš naprosto úžasné postavy, se kterými by se chtěla kamarádit snad každý! :)

    OdpovědětVymazat
  9. Také pravda :) Většinu z nich je také nemožné si neoblíbit, když už člověk danou knihu čte.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!