Social Media Book TAG

15:15 Ivcca 24 Comments

Tak vás zase všechny po nějaké době zdravím!
Poslední dobou jsem příliš nevěděla, kde mi hlava stojí. Asi nemusím zmiňovat, že při všem tom zmatku mi absolutně nezbývá čas na čtení nebo psaní článků. Zítra mě čeká poslední zkouška a pokud se podaří, tak příští týden ještě její ústní část. No a pak už si budu moct konečně na nějakou dobu vydechnout :)

Dnes tu pro vás mám po sto letech tag, do kterého mě nominovala Kristý the Reader! Já jí děkuji a pro ty, kteří tag neznají - jedná se o přirovnávání knih k populárním sociálním sítím. Jdeme na to.

TWITTER - Tvoje nejoblíbenější knížka pod 200 stránek.

Tohle je poměrně záludná otázka, takže jako první jsem začala zjišťovat, které knihy vůbec splňují tu podmínku "méně jak 200 stran". Nakonec jsem z přečtených knih vyselektovala dva kousky, které jsou kratší než 200 stran a které mám moc ráda.

První knihou je klasika Na západní frontě klid, kterou jsem si svého času přečetla hlavně kvůli povinné četbě. Byla jsem opravdu překvapena skutečností, jak dobré toto dílo je a všem ho vřele doporučuji. Zde byla nejspíš zažehnuta moje vášeň pro válečnou literaturu.
Druhou knihou, protože vybrat jen jednu je nemožné, je Doppler. Vsadím se, že ji většina z vás nezná - schválně, je tu někdo, kdo ji zná nebo četl? Jednou jsem na nějakém fóru četla příspěvek od člověka, který psal, že to je jeho "životní kniha", kniha, která mu zcela změnila smýšlení a stala se takovým zlomem i v jeho osobním životě. No, až tak hluboké souznění to u mě nebylo, ale i tak se jedná o velice milou a zábavnou knihu s nejedním podnětem k zamyšlení.




FACEBOOK - Knížka, do které tě všichni nutili.

Knihy, které všichni milují, mě děsí. I tak se do nich pokaždé vrhnu a nedokážu je jen tak ignorovat. Jenže znáte to, příliš velká očekávání často nedělají dobrotu.

U mě je pro to typická Fangirl, kterou vychvaluje opravdu kde kdo (letos by navíc měla vyjít v češtině). Pořídila jsem si ji a už ji čtu asi 2 měsíce. Hlavní hrdinka mi vůbec nesedla a přijde mi, že se v té knize vůbec nic neděje. Určitě ji chci dočíst a objevit to kouzlo, které všechny uchvátilo. Druhou takovou knihou je Ready player one. Tato kniha dřív nebyla moc známá a já se o ni začala zajímat hlavně díky Melindě. Mám ji v knihovně a snad se brzy dostanu k jejímu přečtení.



TUMBLR - Knížka, kterou jsi četla, když ještě nebyla populární.

Sem bych zařadila knihy Haruki Murakamiho. Jeho první dílo, což byla Kafka na pobřeží, jsem přečetla před více než sedmi lety a tou dobou ho opravdu nikdo v mém okolí neznal. Ať jsem komukoliv řekla, že ho čtu, dotyčný na mě jen zíral a většinou se zmohl jen na udivené "A to je jako nějakej Japonec?".
Kdežto dnes mi přijde, že tohoto vynikajícího spisovatele zná už snad úplně každý.



YOUTUBE - Kterou knížku si přeješ vidět zfilmovanou?

Jsem přesvědčená, že zfilmování by si zasloužilo cokoliv, co vzešlo z pera Joa Nesboho. Ne nadarmo se říká, že nejlepší detektivky jsou ze severu. Ještě jsem nepřečetla všechny jeho knihy, ale zatím mě každá velice mile překvapila. Nesbo zkrátka umí vymyslet zajímavou zápletku, u které si nemůžete být ničím jistí. Pokud si dobře vzpomínám, ještě nikdy se mi nepodařilo odhalit vraha dřív, než se to podařilo Harrymu. Takže ano, prosím, zfilmovat!!

P.S.: Ale Harryho Holea by musel hrát Jo Nesbo :D Přesně takhle si ho totiž představuji!


MYSPACE - Knížka, která se ti líbila, když jsi byla mladší, ale teď už by to asi bylo jinak.

Dost se bojím, že by to tak bylo se Stmíváním. Když jsem tuto tetralogii četla, úplně si mě podmanila, ale mělo na to vliv hned několik faktorů. V první řadě skutečnost, že jsem neměla s čím srovnávat. Stmívání byla úplně první paranormální romance (a vlastně vůbec první romantická knížka - když nepočítám zlatou Lenku Lanczovou), kterou jsem četla. Je proto možné, že dnes by to pro mě byla jen jedna velká snůška klišé. Proto stále váhám nad re-readingem.



GOODREADS - Kterou knížku doporučuješ všem?

Takových je spousta a u každého žánru mám nějakou perličku, která stojí za přečtení a vesele ji vnucuji každému, kdo se jen slovem o daném žánru zmíní. Pokud bych měla z paměti vylovit nějaké "univerzální" a mé nejoblíbenější, bylo by to 1984 a Farma zvířat od Orwella, Kafka na pobřeží od výše zmiňovaného Murakamiho nebo Dítě číslo 44 od Smithe,


Doufám, že se vám dnešní článek líbil a těším se na vaše názory v komentářích. Nominovat nikoho nebudu, ať tag vyplní kdokoliv, koho zaujal.
Ještě jeden týden a jsem opět naplno zpět! ♥
I.

24 komentářů:

  1. Skvělý tag, ještě jsem ho na jiném blogu neviděla :) Nějakou knížku od Joa Nesboho bych taky viděla moc ráda zfilmovanou, snad se filmu dočkáme :) Koukám, že se ti líbila 1984, tu už si dlouho plánuju přečíst :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také v to upřímně doufám :) Taková super předloha, toho se nějaký režisér musí chytit. 1984 určitě doporučuji, snad se Ti bude líbit.

      Vymazat
  2. Tak poslední sekci - doporučení a knihy z mládí máme společné :D Ale Lanczovou jsem nečetla a ani se nechystám :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji četla když jsem byla malá, tak 12 let :D A nepamatuji si z toho ani ň. Ale určitě to nebyly žádné skvosty.

      Vymazat
  3. Do tagu mě Kristie taky nominovala, ale já sama jsem ho vyplňovala cca před půl rokem a moc mě bavil :)
    Tu druhou twitter knížku skutečně neznám :D Kdo by to byl čekal :D A ani jsem o ní nikdy neslyšela ani ji nikde neviděla :)
    U Fangirl se trochu bojím, že pokud jsi její kouzlo neodhalila za prvních 100 stránek, tak už tě asi nepřesvědčí...není to náhodou tvá první kniha čtená v angličtině? Nemůže to být tím? :) Vím, že umíš anglicky dost dobře, ale stejně člověku chvíli trvá, než si zvykne u anglické beletrie odpočívat, stejně jako u mateřštinou psané :)
    RPO prostě musíš, musíš! :) Teď si ji na mé naléhání přečetla jedna moje oblíbená blogerka a hrozně se jí to líbilo :)
    Musela jsem si vygooglit, jak vypadá Nesbo a....sakra! To je sympaťák! :D Chci film s ním :D A možná by neškodilo si přečíst nějakou jeho knížku :) Konečně!
    A Stmívání se mi taky moc líbilo :) Nechci si kazit iluze, které o něm mám, tak ani re-reading neplánuju :)
    Pěkné odpovědi, krásné fotky! Líbí se mi, že jsi doplnila i loga, hned to ten článek pěkně oživilo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si to myslela! :D No právě že ta angličtina je jediné, co mě u ní drží :D Říkám si "ale tak si aspoň procvičím angličtinu", jenže Cath je prostě tak nudnááá :( Ale já to dočtu! Třeba tomu ještě přijdu na chuť :) Na RPO se taky moc těším! Jen ještě čekám, až na tenhle žánr budu mít tu pravou náladu. A Nesbo je fešák no, to teda jo :) A prostě, kdyby jsi znala charakter Harryho, tak ti k němu také stopro sedí :D Těším se, až si od něj konečně něco přečteš a probereme to. Děkuji moc za pochvalu, mám radost, že se ti článek líbí! ♥

      Vymazat
  4. Skvělý tag moc hezky vytvořený! :)
    Tu druhou Twitter knížku vážně neznám, o čem to je? :D Hej a přesně, od té doby, co jsem prvně četla Joa Nesboho (safra jak se to zase skloňuje :D) jsem si ho Harryho představila přesně jako jeho! :) A Murakami sakra sakra, už se na něj delší dobu chystám, ale pořád nevím, čím začít, jestli Kafkou na pobřeží nebo Norským dřevem a bojím se, že to třeba nebude nic pro mě, jak říkáš, všichni to chválí a pak nic :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc Barčo! :) Doppler je fajn knížka o muži, který se jednoho dne rozhodne odejít od své ženy a dětí a začne bydlet v horách, kde mu dělá společnost jen losí mládě. Je to takový příběh vnitřní proměny člověka a jeho osobního protestu proti konzumnímu stylu života.. Vážně zajímavé dílo :) Já s Murakamim začala právě Kafkou (ale už je to 7 let zpátky, tak těžko říct) a líbila se mi i víc než Norské dřevo :) Ale myslím, že můžeš začít čímkoliv, Murakamiho styl si buď okamžitě zamiluješ nebo mu na chuť nepřijdeš nikdy. Jinak to nejde. Ale už se do toho pust, chci recenzi a Tvůj názor!!! :D

      Vymazat
  5. Suhlasim s tebou! S Nesbom(Harry skartka musi ist na filmove platno aj keby co bolo), sagou Twillight (citala som ju asi pred 6 rokmi a odvtedy je to moja najoblubenejsia youngadultka - dokonca ani Hunger games ma az tak nechytili ako sumrak... A nechcem davat re-reading,ktovie ako by to dopadlo:-) A to ze kazdy by si mal precitat Orwella je bez debaty :-D Inak este ma napadlo ze knihu pod 200 stran som asi ani necitala :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano! Ale herec, který ztvárňuje Harryho v těch knižních trailerech se mi strašně nelíbí!! Prostě Harry = Jo Nesbo :D Jinak to u mě nefunguje. Možná bych si ten film nakonec ani neužila, protože bych celou dobu nadávala na herce. Ty jsi nečetla Na západní frontě klid? Zkus! Je to úžasná kniha :) Hodně silný příběh.

      Vymazat
  6. Tohle vypadá jako bezva tag :) Asi ho taky zkusím...1984 mám doma a brzo se na něj chystám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě zkus a pak pošli odkaz! :) A jsem zvědavá, jak se ti bude 1984 líbit. Ale to snad nemůže zklamat nikoho.

      Vymazat
  7. Tenhle tag vypadá teda rozhodně skvěle. =) Myslím, že si ho zcela nenápadně vypůjčím, protože tohle by mě mohlo bavit... =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vypůjč, těším se na Tvé odpovědi :)

      Vymazat
  8. Skvělý tag! Na západní frontě klid jsem ještě nečetla, ale už se na ni chystám. Jsem si právě nedávno říkala, že bych se do ni mohla pustit, tak jsi mě teď nalákala ještě víc :) Na Ready player one bylo v létě hrozně moc recenzí a taky mě to donutilo si ji koupit, i když jsem si ji zatím nepřečetla. Ale je doma a to se počítá :D Od Joa Nesboho mám teď doma první knihu a jsem na ni nesmírně zvědavá. Pokud se mi bude líbit, tak se dokoupím i ostatní knihy. Jinak hezká sbírka :) Se Stmíváním to mám úplně stejně. Za začátku jsem sérii zbožňovala, ale postupně se mi hlavní hrdinka celkem zprotivil a teď nechci knihy číst vůbec, abych si nezkazila i ten zbytek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) To jsem ráda, že jsem Tě nalákala a snad se Ti to bude líbit. Já to docela dlouho rozdýchávala. Jsem hrozně zvědavá, co řekneš na Nesboho! :) Šup, šup, pusť se do ní! A kterou sis pořídila?

      Vymazat
  9. Zaujímavý tag, možno ho raz urobím ^.^
    O Dopplerovi som v živote nepočula :D A s Nesbom súhlasím, chcela by som vidieť tie filmy, i keď by boli asi... no, dosť brutálne :D Postava, ktorá sa mi vynára pri čítaní, sa nápadne podobá na samého Nesba, keby stvárnil Harryho Holea, tak by to bolo presne také, aké to má byť :D :) Inak, tento týždeň som dočítala Prízraky, na ktoré som tu raz čítala recenziu, no a ty brďo, to bolo dačo! Taká som bola po dočítaní mimo, že som si musela prečítať začiatok Polície, ktorú tiež mám doma, no ešte mám iné knihy na prečítanie :D Nerozumela som, ako to, že mám ešte jednu knihu zo série :D Inak, odhaliť vraha mi zvyčajne trvá oveľa, oveľa dlhšie ako Harrymu, vďaka Nesbovmu štýlu písania, no v tejto knihe som ho aspoň odhalila zarovno s Harrym :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu se těšit na Tvou verzi! :) No máš pravdu, ty vraždy jsou dost brutální, to mě ani nenapadlo :D Takže by to dopadlo tak, že bych si půlku filmu jen zakrývala oči. Jsem ráda, že se Ti Přízrak také líbil, protože mě vážně nadchl!!! A také se mi snad nikdy nepodařilo uhodnout vraha dopředu :D Je to geniální mysl ten Nesbo.

      Vymazat
  10. Krásně zpracovaný TAG! :)
    Na Nesba se už taky musím vrhnout, moje mamka ho miluje, tak třeba se k němu už letos taky dostanu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Kristý :) Ano vrhni, už se moc těším na Tvůj názor.

      Vymazat
  11. Super TAG i odpovědi :) Snad nevadí, že ho od tebe ukradnu O:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Míšo :) Určitě nevadí, naopak jsem ráda!

      Vymazat
  12. máš úžasné fotografie:). Také bych chtěla umět takhle fotit..:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát Ti děkuji! :) Ale tyhle jsou jen z mobilu, tak je na nich patrný dost velký šum..

      Vymazat

Děkuji za každý komentář!