The Ultimate Book TAG

18:47 Ivcca 2 Comments


Do tohoto tagu mě nominovala Kristýnka z Kristý the Reader. Konečně jsem si našla trochu času a pustila se do něj!

Bývá ti špatně při čtení a autě?

Jak kdy, většinou vyzkouším a když se mi začne dělat zle, knihu odložím a nasadím sluchátka. S hudbou trávím veškeré cestování.

Který autor má podle tebe jedinečný styl psaní a proč?

Určitě Colleen Hoover, líbí se mi, jak dokáže čtenáře překvapit a vyrazit mu dech nějakým nečekaným vývojem děje. Dál stojí za zmínku Stephen King, mistr děsivé atmosféry, ze které vám tuhne krev v žilách. A jako posledního zmíním současného ruského spisovatele Vladimíra Sorokina. Tady snad pro představu rovnou ukázka:


Ano, nečte se to zrovna "samo".

Harry Potter nebo Stmívání? Obhaj ve třech bodech.

Moc pěkná otázka. Odpověděla bych ráda, ale je tu takový malý nevýznamný háček... Díky kterému mě asi trochu odsoudíte... A sice, že jsem nečetla Harryho Pottera. Pšššt..

Nosíš s sebou nějakou tašku na knihy? Jestli ano, co v ní je kromě knih?

Knihy tahám v kabelce se vším ostatním, co potřebuji k "životu" :) Díky čtečce už se ani nepronesu tolik, co dřív.

Čicháš ke knihám?

Spousta lidí, hlavně těch, kteří nečtou, se mi za to smějí. Jelikož ke knihám čichám vždycky - pokud nejde o kousky z knihovny. Vůni nových knih naprosto zbožňuji a pokaždé, když ji otevřu, neodolám a musím si k ní přičichnout.

Preferuješ knihy s ilustracemi nebo bez nich?

Mám ráda knihy s ilustracemi, ale bohužel jich v dnešní době tolik nevychází. Alespoň v žánrech, které čtu, se ilustrace spíše nenacházejí.

By JustMarDesign

Která knížka se ti líbila, když jsi ji četla, ale později jsi zjistila, že to není zrovna "kvalitní čtení"?

Tak těch by bylo asi víc. Jedním příkladem za všechny bude asi Lenka Lanczová a její knihy. Jako malé jsme je s kamarádkami oddaně hltaly. Teď, s odstupem let, bych se bála nějaký její kousek znovu otevřít.

Píšeš? Vidíš sama sebe v budoucnu jako spisovatelku?

Psaní mě baví, ale bohatě mě uspokojuje psaní na blog a psaní recenzí. Nevím, jestli bych měla dostatek nápadů, energie a odhodlání k napsání celé knihy. Ale znáte to - nikdy neříkej nikdy a zkusit se má vše.

Kdy jsi začala číst.

Tohle vím naprosto přesně, protože si píši seznam přečtených knih a naštěstí mi tenhle geniální nápad přišel na mysl hned po přečtení mé první knihy vůbec. Bylo mi 11 let a ta osudová knížka byla Úžasná kniha Molly Moonové o hypnotismu.

Byl tvůj oblíbený předmět na škole Český jazyk a literatura?

Nebyl, naopak jsem ho nesnášela. Vliv na to měla i skutečnost, že na základce na mě byla zasedlá češtinářka. Takže když došlo na čtení jakýchkoliv slohů, které jsme měli napsat, byla jsem to vždycky já, kdo se musel jít ztrapnit před tabuli. Naštěstí se nám pak učitelka v posledním ročníku vyměnila za jednu opravdu úžasnou paní a ta mi tento předmět zase trochu zpříjemnila.

Kdyby jsi dostala nějakou knihu, která se ti nelíbí, co by jsi dělala?

Už se mi to stalo, dostala jsem Cirkus Les Mémories od Petry Hůlové a nebyla jsem schopná ji dočíst, šíleně mě nudila a absolutně ničím mě neoslovila. Takže jsem se dočetla tak do třetiny a od té doby se tu povaluje na poličce a chytá prach. Čímž jsme se vlastně dostali k odpovědi na tuto otázku - knihu bych si vzala, poděkovala, zkusila se s ní poprat a kdyby to doopravdy nešlo, nechala bych ji odloženou a nedočtenou.

Upíři nebo víly?

Nečetla jsem žádnou knihu, kde by vystupovaly víly a upíry nemám ráda. Takže ani jedno.

Vlkodlaci nebo duchové?

Duchové v nějakém nervy drásajícím hororu!

Milostný trojúhelník nebo zakázaná láska?

Na obojí už jsem vážně alergická. Ale milostný trojúhelník mě asi vytáčí o něco víc - díky tomu umělému napětí, které se autor většinou snaží udržet, i když už je všem stejně dávno jasné, jak to dopadne.

Romantická kniha nebo akční kniha a s pár romantickými scénami?

Určitě spíš akční kniha s pár romantickými scénami. Nikdy jsem na romantické knihy moc nebyla.

Přeji všem krásný víkend!
I.

2 komentáře:

  1. Ten obrázek u té otázky s ilustracemi je nádherný a rozkošný!!! ♥♥
    Přečti si Harryho, krucihiml!!! :D :D :D
    A Lenka Laczová je super!! Tedy nečetla jsem od ní nic v posledních letech, ale nechci si o ní kazit iluze :) Navíc teď vydala nějaké nové knížky pro dospělé, Samozřejmě v jejím odechovém uvolněném odpočinkovém stylu. Na ty bych možná mrkla :) :)
    Já si asi nejsem úplně jistá, jaká byla moje první přečtená kniha...možná Děti z Bullerbynu? :)
    Super tag, super odpovědi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, taky jsem se nad ním rozplývala :D Přečetla jsem první díl - počítá se to?? :D
      Jinak na Lenku možná nasbírám odvahu časem, jenže ono to bylo všechno tak strašně přeslazené...

      Vymazat

Děkuji za každý komentář!