Abeceda knihomola #C/ Č

9:07 Ivcca 8 Comments


Tři asociace týkající se knih a literatury.
3. týden - C, Č

Další týden a s ním třetí díl projektu a tři asociace začínající na písmeno C, případně Č. Autorkami projektu jsou Marky a Kristý.

Citáty
Každý máme své oblíbené knihy a své oblíbené citáty. Já jich mám nespočet. Ty nejlepší si přirozeně pamatuji, jinak ale nejsem zvyklá si v knize zakládat každou zajímavou myšlenku. Citáty, i vytržené z kontextu, nám dávají možnost proniknout alespoň z části do geniálních myslí legendárních spisovatelů. A jaké jsou mé nejoblíbenější?
"A book must be the axe for the frozen sea within us." - Franz Kafka
"Freedom is the freedom to say that two plus two make four. If that is granted, all else follows." - George Orwell
Vybrat tyto dva pro mě vůbec nebylo těžké, vyvstaly mi na mysli okamžitě. Franz Kafka i George Orwell za sebou v literatuře (a nejen tam) zanechali nesmazatelnou stopu a jejich díla jsou něco jako "základní vzdělání" každého člověka a tím spíše "povinnost" každého knihomola.

Čas
Čas je to, co mi věčně schází. Ale najít si čas na čtení? Mám tu pro vás jednu praktickou radu - pokud máte zrovna před těžkou zkouškou (nebo nedej bože třeba před státnicemi), ať vás ani nenapadne otevírat a začínat číst nějakou knihu. Samozřejmě, že jsem to já v rámci prokrastinace udělala a naneštěstí byla ta kniha tak neuvěřitelně napínavá, že jsem ji dočetla ještě před státnicemi. Pak je to ale "malinko" nepříjemné, když člověk musí dohánět to, co zmeškal při čtení, učením se v autě po cestě na zkoušku.
Když čte člověk napínavou knihu, je překvapen, kolik využitelného času najednou dokáže najít - během cestování po Praze, při vaření, deset minut před odchodem na schůzku a tak dále. To je panečku time management.

Čtečka
Čtečka se stala něčím, na co nedám dopustit. Svůj Kindle zbožňuji. Přitom jsem ke čtečkám měla odjakživa odpor a našla jsem si milion důvodů, proč jsou horší než papírové knihy. Pak jsem si ji ale pořídila a od té doby ji doporučuji každému, kdo váhá. Samozřejmě pořád čtu i papírové knihy a ráda si je kupuji, ale čtečka je skvělou výhodou například díky recenzním výtiskům, která nakladatelství v dnešní době velice často zasílají v elektronickém formátu. Pokud máte navíc nějaké ty vymoženosti jako podsvícení nebo dotykovou obrazovku? Pa-rá-da.

Jaké jsou vaše oblíbené citáty?
Přeji krásný víkend!
I.

8 komentářů:

  1. Moc hezké asociace, napadly by mne nejspíš ty samé.
    Líbí se mi ty samé citáty, jako tobě, i když musím se přiznat, že citáty zase tak moc nepoužívám a rozhodně je nesdílím jako komentář ke každé své fotce na Facebooku nebo Instagramu, tohle chování mně hrozně vytáčí :D
    Co se týče času - tohle zná asi každý člověk. Pořád slýchám, kolik volného času studenti mají a ráda bych se zeptala - kde ten čas je?! :D
    Kindle - ano, díky, že jsi mě trochu pošoupla k jeho koupi, protože teď bych ho nevyměnila ani za nic!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) To cpaní citátů k fotkám - nad tím také jenom kroutím hlavou. A jsem ráda, že jsem měla zásluhu na tom, že sis Kindle pořídila! Skvěle investované peníze.

      Vymazat
  2. Citáty úplně miluju. Lepím se k nim štítky a když mám špatnou náladu, moc ráda se k nim vracím. Čas nebyl, není a nebude snad nikdy. Škola je neuvěřitelný žrout času, ale učitelé nám ještě nadávají, že pořád vysedáváme u počítače, tak nám dají další úkoly. Čtečka.. Pro mě velký otazník, protože se pořád nemůžu rozhodnou, jestli ano nebo ne.
    Moc se mi ten článek líbil! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli Tě mohu postrčit, tak čtečku jednoznačně doporučuji! Věř mi - jak já jsem ji odsuzovala a to samé spousta lidí v mém okolí. No a teď? Všichni si spokojeně čteme z našich Kindlů a na elektronické knihy nedáme dopustit. Myslím, že nebudeš litovat! A jsem ráda, že se Ti článek líbil :)

      Vymazat
  3. Citáty miluju. Citáty jsou po mě výtažek moudrosti z každé kníhy a jsou důvode, proč vlastně vůbec čtu.
    Čtečku jsem si sama ještě nepořídila, ale bude to moje narozeninové přání. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že s ní budeš spokojená :) Už máš nějakou vybranou?

      Vymazat
  4. Úplně jiné asociace, než mám já, ale o tom to právě je, to se mi na tomto projektu líbí :) Skvěle popsáno, hezky jsi to všechno vystihla :)
    Citáty si pročítám na goodreads a dávám úryvky k recenzím, taky si je tedy ráda připomínám a mám je ráda :)
    Čas....někdy bych potřebovala, aby měl den aspoň 48 hodin a já stihla vše, co chci a ještě něco navíc. A i když mám před státnicemi, čtení se tedy vzdát rozhodně nehodlám. S time managementem jsem na tom dobře, nějak to vymyslím :)
    Svůj Kindle miluju a nedám na něj dopustit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si je sepisuji dopředu, než přečtu jakýkoliv článek někoho jiného. Pak by mě to asi ovlivnilo a napadaly by mě podobné asociace jako ostatní :) Děkuji za pochvalu. Na goodreads si je také často pročítám, ale pořád jsem si tam nezaložila účet :D Už se musím dokopat.

      Vymazat

Děkuji za každý komentář!